Alimente care te ajuta sa treci mai usor peste gripa

Gripa este o afectiune acuta a cailor respiratorii si are la baza o afectare a celulelor ce captusesc caile respiratorii manifestandu-se printr-o inflamatie locala. Semnele si simptomele generale sunt febra, cefaleea, astenia fizica si durerile musculare. Responsabila de producerea gripei este infectia virala cu virusul gripal A, B sau C.

Fie ca nu ne place, sezonul racelilor si a gripelor ne afecteaza si pe noi. Daca esti dispusa sa incerci orice pentru a evita sa te imbolnavesti de gripa (sau de raceala), specialistii in nutritie te invata ce ar trebui sa mananci ca sa lupti contra gripei.

Iata ce ne recomanda nutritionistii:

Ghimbirul

Exista un motiv pentru care ghimbirul se afla in aproape fiecare reteta de sucuri foarte sanatoase pe care vrei sa le cumperi de la supermarket. Ghimbirul este un aliment foarte renumit pentru faptul ca stimuleaza imunitatea. Potrivit unui studiu de la Institutul de Stiinte Medicale Mahatma Gandhi, din India, compusii din ghimbir inhiba proteina din virusul gripal care cauzeaza infectia. Pentru a da un usor stimulent sistemului tau imunitar, taie o felie de ghimbir si pune-o in sticla ta cu apa si hidrateaza-te ori de cate ori simti nevoia. In plus, iti poti prepara acasa si un ceai delicios de ghimbir.

Somonul

Acest peste delicios (mai ales daca este din salbaticie) este unul dintre putinele surse care sunt in mod natural extrem de bogate in vitamina D3. Cel mai bun mod de a absorbi aceasta vitamina este de la soare, dar stim ca iarna lumina adecvata a soarelui nu este intotdeauna la indemana noastra. Un studiu de la Universitatea Queen Mary University din Londra a aratat ca vitamina D poate sa protejeze organismul de infectiile respiratorii si de gripa, un motiv excelent pentru a manca mai mult somon in lunile de iarna.

Turmericul

Pe langa faptul ca da un plus de culoare si de savoare oricarui preparat culinar, turmericul este foarte benefic pentru tine. Potrivit unui studiu de la Nanjing Medical University, din China, curcumina, ingredientul activ din turmeric, amelioreaza inflamatia prin faptul ca blocheaza caile inflamatorii cauzate de virusul gripal. Pentru a creste puterea curcuminei, nutritionistii ne sfatuiesc sa combinam turmericul cu piperul negru.

Usturoiul

Chiar daca respiratia ta nu va fi prea placuta o vreme, ia in considerare beneficiile pentru sanatate ale usturoiului si vei intelege de ce merita sa se afle pe aceasta lista. Usturoiul ajuta corpul sa absoarba fierul si zincul, doi nutrienti importanti pentru construirea imunitatii. Mai mult, un studiu clinic de la Universitatea din Florida a aratat ca “usturoiul imbatranit” (un extract) poate sa accentueze functia celulelor sistemului imunitar si poate reduce severitatea racelilor si a gripei. Asa ca dincolo de respiratia neplacuta, usturoiul este bun pentru ca te apara de gripa.

Varza Kale

Poate ca varza Kale si-am mai pierdut din popularitate in ultimii ani, dar este in continuare extrem de buna pentru tine. Legumele precum kale si broccoli sunt foarte bogate din punct de vedere nutritional, avand mari cantitati de vitamina C si vitamina E.

Pentru a ajuta la absorbtia lor, combina varza Kale cu grasimi sanatoase, precum avocado sau uleiul de masline. Pe langa proprietatile vitamine C legate de stimularea imunitatii, un studiu de la Universitatea Tufts a aratat ca vitamina E este asociata atat cu sporirea rezistentei la gripa, cat si cu riscul redus de aparitie a infectiilor tractului respirator superior la adultii varstnici.

Sursa

DISTRIBUIȚI