Ce verificari lunare trebuie sa faca soferii si sunt ignorate uneori?

Kmg line auto center

Grija pe care si-o manifesta fiecare sofer fata de masina sa este cheia unei fiabilitati crescute, dar multi dintre acestia fac verificari superficiale sau chiar deloc. Ce ar trebui verificat cel putin o data pe luna la masina?

Compartimentul motor

Macar o data pe luna capota masinii ar trebui deschisa dar nu pentru a pune lichid pentru parbriz, ci pentru a face verificari la compartimentul motor.

Verificam in primul rand furtunele din compartiment, daca sunt umezite sau daca prezinta semne de uzura, acestea din urma manifestandu-se prin crapaturi ale cauciucului.

Daca masina ta este dotata cu capac de protectie din plastic, atunci este recomandata demontarea acestuia (operatiune usor de efectuat la majoritatea automobilelor) si verificarea furtunelor acoperite de acesta inclusiv. Dupa ce ai scos capacul poti verifica daca sunt scurgeri de ulei sau alte lichide la motor.

Un bloc motor incins cu lichide inflamabile nu este niciodata o combinatie fericita iar aceste scurgeri pot chiar sa indice un defect ce trebuie rezolvat cat mai rapid in cadrul unei vizite la un service auto.

Un alt aspect important in la acest stadiu este verificarea curelei de anexe. Analizati cu atentie daca exista crapaturi sau daca nu este tensionata. Si o ultima verificare in acest stadiu o constituie cea a lichidelor. Toate rezervoarele de lichide trebuie verificate vizual (antigel, lichid de frana, lichidul hidraulic de la servodirectie sau servofrana si joja de ulei). Urmariti ca lichidul sa se situeze intre MIN si MAX.

Trenul de rulare

Trenul de rulare este de asemenea important pentru masina ta si poti incepe cu verificarea cauciucurilor, urmareste presiunea (sa fie cea recomandata de constructorul masinii) si uzura. Aceasta din urma trebuie verificata si pe interior si pe exterior.

Daca una dintre parti este mai uzata decat cealalta, atunci este recomandat sa mergeti la un service auto pentru a verifica geometria, bucsele si pivotii. De asemenea, nu uitati ca la fiecare schimb de cauciucuri de sezon, echilibrarea trebuie refacuta.

Furtunele de frana sunt o parte extrem de importanta din sistemul de franare al masinii si acestea suporta socuri termice si fizice frecvent. Verificati-le si pe acestea de crapaturi sau daca sunt umezite (atentie ca umezeala sa nu provina de la baltoci sau ploaie, ci de la lichidul de frana care isi face loc prin crapaturile furtunelor prea uzate). Verificati vizual discurile, cercetati cu grija eventuale crapaturi sau zgarieturi pe partea ce intra in contact cu placutele.

Luminile stopurilor si farurilor

Verifica becurile masinii pentru ca nu toate masinile ai senzor de bec ars si un bec schimbat la timp te poate feri de o amenda sau chiar de un accident. In cazul in care nu stiti ce tip de becuri are masina, verificati farul/stopul, sau consultati manualul de utilizare al masinii.

Verificari in mers

Este indicat ca din cand in cand sa inchideti radioul si conduceti in liniste. Nu, scopul nu este acela de relaxare , ci de a auzi mai bine sunetele produse de masina ta. Astfel poti repara eventualele probleme la sistemul de amortizare, virare sau la motor.

Aceasta strategie va poate ajuta sa preveniti reale probleme ce ar risca o agravare in timp sau defectarea ansamblelor de genul amortizor, caseta de directie sau altele mai grave la motor.

Spalati masina

O masina curata nu arata doar frumos, dar ne ajuta mai ales sa prevenim zgarieturile fine din lac produse de praf si, cel mai important, putem observa punctele de rugina inainte ca acestea sa constituie o problema majora.

Verificarile enuntate mai sus fac parte dintr-o rutina pe care fiecare sofer responsabil trebuie sa si-o insuseasca, reducand astfel riscul defectiunior recurente.

Sursa: www.kmgauto.ro

AdNews Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
×
AdNews Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.