Tarifele maxime pentru RCA vor expira pe 18 mai și vor fi înlocuite cu tarife de referință

Tarifele maxime pentru RCA vor expira pe 18 mai și vor fi înlocuite, așa cum prevede noua lege RCA care urmează să fie votată tot în această săptămână, de tarife de referință calculate de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Profit.ro prezintă unele dintre tarifele calculate deja, pentru diversele categorii de șoferi din România.

Noua lege RCA, aprobată deja de Senat și de comisiile de specialitate din Camera Deputaților, aduce schimbări majore pentru șoferii din România. Cea mai importantă vizează prețurile asigurării obligatorii, care nu vor mai fi fixate prinlege, așa cum s- a întâmplat în ultimele șase luni, ci se vor baza pe un tarif de referință calculat de ASF.

Prin legea votată de către deputații din comisiile de specialitate, noul tarif are doar o valoare orientativă pentru asigurători, dar, spun sursele Profit.ro, legislația secundară, adică normele ASF, va limita posibilitățile firmelor de asigurare de a se mișca mai sus de prețul de referință.

Concret, spun sursele Profit.ro, pe un model folosit deja în Austria, prețurile de vânzare nu vor putea depăși cu mai mult de 50% tariful de referință ajustat cu valoarea bonuslui sau malusului fiecărui șofer. În funcție de istoricul său de daună (numărul de accidente în care au fost implicați), asigurații primesc o reducere pentru asigurare (cu atât mai mare cu cât au o perioadă mai lungă fără accidente) sau, dimpotrivă, sunt penalizați cu o creștere de preț (dacă au fost implicați în evenimente).

Profit.ro a aflat și primele variante de tarife de referință pe care specialiștii ASF lucrează. Aceste valori nu sunt cu mult diferite față de tarifele maxime stabilite în acest moment prin lege.

Mai mult, sunt categorii de șoferi care vor beneficia de o reducere. De exemplu, pentru persoanele cu vârste cuprinse între 51 și 60 de ani care conduc mașini cu capacitatea cilindrică de 1.200 de centimetri cubi, tariful scade sub 570 de lei, față de 618 lei în prezent.

În cazul șoferilor cu vârsta între 31 și 40 de ani care conduc mașini cu capacitatea cilindrică între 1.401 și 1.600 centimetri cubi, tariful de referință este practic similar cu cel fixat în prezent, adică aproximativ 700 de lei.

Situația este similară și în cazul șoferilor cu aceeași vârstă care conduc mașini cu motor între 1.,21 și 1,4 litri, în cazul cărora tariful de referință este în nur de 600 de lei, aproape similar celui maxim din prezent.

În cazul transportatorilor, cei care au provocat plafonarea tarifelor, prețurile de referință au o creștere de 4-5% față de actualul preț fix.

Sursa

DISTRIBUIȚI