Ce beneficii aduce consumul de ceai verde

Numele ceaiului provine de la faptul că frunzele își păstrează nuanța de verde atunci când sunt preparate termic, iar motivul pentru care frunzele de ceai rămân verzi este ca în timpul prelucrării acestea nu oxidează. Prin urmare, ceaiul verde își păstrează proprietățile antioxidante benefice pentru sănătatea organismului.

Ceaiul verde este obținut din planta Camelia Sinensis și își are originea în China. În prezent țările în care se cultivă cu preponderență acest ceai verde sunt China, India și alte țări din Asia de Est.

Care sunt valorile nutritive și beneficiile pentru sănătate ale ceaiului verde

Ceaiul verde este obținut din frunze neoxidate, ceea ce înseamnă că acest tip de ceai conține o cantitate mare de polifenoli, antioxidanți benefici pentru sănătatea organismului, dar și patru tipuri de substanțe derivate din catechine. Mai exact, catechinele reprezintă un tip de compuși organici de natură polifenolică, cu proprietăți antioxidante.

Ceaiul verde este una din sursele naturale cele mai bogate în antioxidanți, care ajută în curele de slăbire și la protejarea organismului față de radicalii liberi.
S-a confirmat științific faptul că puterea antioxidantă a ceaiului verde este de 100 de ori mai mare decât a vitaminei C și de 25 de ori mai mare decât a vitaminei E.

Valorile nutriționale ale ceaiului verde per 100g sunt:

  • Proteine – 24.5g;
  • Fibre – 8.7g;
  • Calorii – 293g;
  • Grasimi – 2.8g;
  • Calciu – 327mg;
  • Fier – 24.3mg;
  • Sodiu – 50mg;
  • Fosfor – 313mg;
  • Magneziu – 1mg;
  • Mangan – 0.18mg;
  • Potasiu – 8mg.

Alți compuși care se găsesc în ceaiul verde sunt cafeina, L-teanina, fluorina, acidul folic, betacarotenul, flavonoidele și alcaloizi precum teobromina, teofilina, dimetilxantina, xantina și adenina.

Beneficiile ceaiului verde

  • Efect antioxidant – datorită conținutului bogat de polifenoli, ceaiul verde ajută la reducerea stresului oxidativ și a radicalilor liberi care au efecte negative asupra sănătății organismului. Totodată, ceaiul verde este ideal în curele de detoxifiere și slăbire.
  • Protejarea sistemului cardiovascular – compușii din ceaiul verde, în special catechina, protejează sistemul cardiovascular și scade riscul de apariție a bolilor de inimă.
  • Participă la creșterea ratei de metabolizare a organismului – unele studii au arătat că ceaiul verde favorizează arderea grăsimilor și ajută la menținerea unei greutăți optime.
  • Îmbunătățirea funcțiilor cerebrale – ceaiul verde îmbunătățește funcțiile cognitive ale creierului, în special capacitatea de memorare, atenția sporită și viteza de reacție.
  • Contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rau” LDL – consumul de ceai verde, ca bautura sau sub forma de supliment alimentar cu extract de ceai verde, ajuta la reglarea nivelului de colesterol. Mai exact, scade nivelul de colesterol „rau” sau colesterol LDL din sange, dar si nivelul trigliceridelor.
  • Scaderea riscului de aparitie a diabetului de tip 2 – studiile au aratat ca ceaiul verde poate imbunatati sensibilitatea la insulina si reduce nivelul de glucoza din sange.
  • Ameliorarea unor boli de piele – ceaiul verde are proprietati antiinflamatorii si anticarcinogenice si poate ajuta la ameliorarea unor boli de piele, printre care psoriazis sau dermatita.
  • Imbunatatirea sanatatii dentare – catechinele care sa gasesc in ceaiul verde ajuta la mentinerea sanatatii dentare. Mai exact, inhiba dezvoltarea bacteriei Streptococcus mutans si scade riscul de aparitie a cariilor sau caderea dintilor. In plus, ceaiul verde poate reduce respiratia urat mirositoare.

Prepararea ceaiului verde

Ceaiul verde poate fi gasit sub forma de pliculete, pudra sau vrac si este usor de preparat, insa exista cateva aspecte importante legate de modul de preparare corecta. Ceaiul verde capata un gust amarui daca apa este prea fierbinte si este recomandat ca temperatura apei sa nu depaseasca 85 grade Celsius. Atunci cand preparam o cana de ceai verde e important ca apa sa nu inceapa sa clocoteasca.

Totodata, cu cat frunzele de ceai verde sunt lasate mai mult timp la infuzat, aroma ceaiului va fi mult mai intensa. Pentru ceaiul verde la plic sau vrac, timpul mediu pentru infuzie este de trei minute.

Ceaiul verde in dieta

Asa cum au demonstrat studiile, consumul de ceai verde este recomandat in dieta pentru persoanele care vor sa slabeasca, insa pentru ca efectele sa fie vizibile, este necesar sa efectuam exercitii fizice in mod regulat. Tocmai de aceea, consumul de ceai verde trebuie sa vina in completarea sportului si alimentatiei.

Totodată, pentru accelerarea procesului de slăbire, ceaiul verde poate fi consumat înainte de culcare. Însă este recomandat să fie consumat cu cel puțin două ore înainte de culcare.

DISTRIBUIȚI