Ce efecte are consumul de aminoacizi BCAA asupra organismului

Efecte aminoacizi BCAA

În primul rând trebuie să știți că în componența BCAA intră trei tipuri de aminoacizi esențiali, și anume leucină, izoleucină și valină care diferă de alți aminoacizi pentru că se metabolizează în mușchi și nu în ficat.

Leucina crește sinteza proteinelor, ajută la construirea și regenerarea mușchilor. De asemenea, susține reglarea insulinei și este unul din cei doi aminoacizi care nu pot fi transformați în zahăr.

Izoleucina reglează consumul de glucoză, permițând stocarea energiei în mușchi și nu în celulele de grăsime.

Valina îmbunătățește funcția creierului, reduce oboseala și acționează preventiv împotriva degradării proteinelor.

Prescurtarea de BCAA provine din limba engleză „Branched Chain Amino Acids”, adică aminoacizi cu catenă ramificată.

În corpul nostru se găsesc 20 tipuri de aminoacizi, care formează mii de lanțuri proteice și 9 dintre ei sunt esențiali pentru că organismul nostru.

Iată ce efecte au aminoacizii BCAA asupra organismului

1. Ajută la creșterea sintezei proteinelor și a masei musculare

Sinteza proteinelor stimulează producția de insulină, permițând celulelor musculare să utilizeze zahărul din sânge ca sursă de energie. Producția de insulină promovează de asemenea eliberarea de aminoacizi pentru mușchi.

Aminoacidul leucină are capacitatea de a activa și stimula sinteza proteinelor în mușchi, ceea ce duce la creșterea masei musculare.

2. Ajută la reducerea oboselii după exercițiile fizice

Aminoacizii BCAA vă pot ajuta să reduceți oboseala după terminarea antrenamentelor. Mușchii în timpul exercițiilor utilizează depozitele BCAA, ceea ce duce la scăderea lor în sânge. Atunci când nivelul de BCAA scade, crește volumul triptofanului în creier. Acesta se transformă în serotropină, substanța creierului, despre care se presupune că, contribuie la creșterea oboselii în timpul exercițiilor fizice.

3. Ajută la reducerea durerilor musculare

Aminoacizii BCAA reduc leziunile musculare ce apar ca urmare a antrenamentelor intense si pot contribui la reducerea durerilor musculare. Prin urmare, suplimentarea cu BCAA înainte de antrenament poate accelera perioada de recuperare și regenerare a masei musculare.

4. Ajută la pierdearea grăsimii și reglează nivelul leptinei

Consumul de suplimente pe bază de leucină stimulează efectul hormonului sub numele de leptină care influențează reglarea metabolismului, greutății și a apetitului.

Cu cât grăsimea corporală este mai mare, cu atât și secreția leptinei este mai ridicată, în schimb dacă nivelul de grăsime corporală este mic, atunci și eliminarea leptinei este mai mică.

5. Formează glutamină și alanină

Un antrenament intens cu greutăți poate cauza un efect catabolic ridicat. Rezervele de glicogen se epuizează rapid, iar ficatul trebuie să sintetizeze glucoza cu ajutorul L-alaninei pentru a produce suficientă energie. Suplimentele pe bază de BCAA vă pot ajuta să vă mențineți nivelul de alanină, pentru a avea parte de o mai bună performanță.

Organismul uman are nevoie de alanină și glutamină în cantități mai mari, în special în timpul exercițiilor fizice. Acest lucru se datorează unei descompuneri crescute a proteinelor în mușchi,ceea ce poate duce la pierderea masei musculare, în cazul în care în organism nu există cantitatea suficientă de aminoacizi.

6. Previne pierderea masei musculare

Organismul uman conține aproximativ 35% din aminoacizi esențiali BCAA care se găsesc în mușchi, din care 40% toți aminoacizii necesari organismului uman. Prin urmare, este important ca BCAA-urile și alți aminoacizi esențiali să fie înlocuiți în timpul pierderii masei musculare și astfel puteți preveni această pierdere.

7. Ajută la creșterea nivelului de energie

BCAA sunt folosiți imediat de către mușchi ca sursă de energie în timpul antrenamentului. Drept urmare, un antrenament mai intens și de durată mai mare va consuma mai mulți BCAA din mușchi. Pentru a-ți menține nivelul acestor aminoacizi pe parcursul antrenamentului este indicat să iei înainte un supliment de BCAA, care va suplimenta aportul de energie pe toată durata acestuia.

Aminoacizii sunt compușii de bază ai proteinelor. Există aproximativ 250 de aminoacizi care răspund diferitelor funcții și doar 20 dintre ei formează proteinele.

DISTRIBUIȚI