Două proiecte de legi propun înăsprirea pedepselor pentru șoferi și motocicliști

Două noi proiecte de legi propun înăsprirea pedepselor pentru șoferii care nu opresc la dispoziția polițistului, cât și pentru conducerea unui vehicul care poluează fonic sau emană noxe peste limitele legale admise. În ambele cazuri, permisul de conducere va putea fi suspendat.

Proiectele de legi modifică prevederile actuale ale Codului Rutier, urmând să intre în perioada următoare în dezbatere parlamentară.

Unul dintre proiecte suspendă exercitarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile, pentru ”neoprirea la dispoziția polițistului aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu”.

”Vedem cum oamenii legii s-au confruntat cu foarte multe situații în care participanții la trafic au ales să nu oprească vehiculele , iar polițiștii rutieri au fost nevoiți să pornească în urmărirea lor, în unele cazuri fiind nevoie de întăriri și chiar de utilizarea focului de armă. Deseori, șoferii profită de orele târzii, de lipsa radarelor și de numărul redus de echipaje de poliție pe timpul nopții pentru a participa la curse ilegale cu mașini și motociclete modificate extensiv pentru a crește puterea si a atinge viteze foarte mari. Aceste curse se soldează în anumite situații cu urmăriri și accidente mortale, existând cazuri în care polițiști au murit sau au fost grav răniți din cauza șoferilor care nu au oprit la semnalele lor”, argumentează autorii legii necesitatea acestei sancțiuni.

Conform celuilalt proiect de lege, permisul de conducere va putea fi suspendat timp de 30 de zile pentru ”conducerea unui vehicul și tractor agricol sau forestier care, în mers sau staționare, poluează fonic sau emană noxe peste limita legal admisă”.

Inițiatorii acestei prevederi arată că principala sursă de poluare în marile orașe este traficul rutier, iar locuitorii acestora inspiră zilnic resturile gazoase și cancerigene emise de cele peste 7 milioane de vehicule din România. În plus, ei mai susțin că după dispariția timbrului de mediu, România ”s-ar putea umple din nou de mașini vechi, cu motoare mari și mai poluante”.

Autorii proiectului au în vedere în mod special Capitala, care este pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește calitatea aerului și nivelul zgomotului.

”O altă problemă pe care o întâlnesc cetățenii este poluarea fonică, provocată în principal de zgomotul motoarelor și claxoanelor autoturismelor, autobuzelor, tramvaielor, motocicletelor, la care se adaugă și semnalele acustice folosite frecvent de către autovehiculele autorităților. De asemenea, deseori șoferii profită de orele târzii, de lipsa radarelor și de numărul redus de echipaje de poliție pe timpul nopții pentru a participa la curse ilegale cu mașini și motociclete modificate extensiv pentru a produce zgomote cât mai puternice și a atinge viteze foarte mari”, afirmă autorii acestui proiect de lege.

Sursa

DISTRIBUIȚI