FIHR: Impozitul specific promovat de actualul ministru al Turismului nu stimulează companiile care investesc în turism

Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) este mulțumită de apariția unui minister dedicat turismului și speră ca acesta să stimuleze investițiile în domeniu. Din păcate, au adăugat reprezentanții FIHR, inclusiv proaspăta introducere a impozitului specific, pe care actualul ministru al Turismului l-a promovat, nu stimulează sub nicio formă companiile care investesc în turism.

”Am urmărit și eu cu nerăbdare foiletonul numirii Guvernului și pot spune că și noi, hotelierii din FIHR, suntem mulțumiți cu apariția unui minister dedicat turismului. Este un pas înainte care, sperăm noi, va aduce recunoașterea turismului ca sector prioritar pentru viitorul economiei românești”, a declarat Călin Ile, președintele FIHR.

El arată că hotelierii din federație așteaptă de la noul minister 4 soluții punctuale, prima fiind stimularea investițiilor în turism. România are nevoie de investiții în turism, atât publice (de exemplu un centru de conferințe în București este vital), cât și private (hoteluri, restaurante, centre de agrement etc) pentru a fi competitivă la nivel internațional. Ile spune că, pentru a investi, privatul are nevoie de stimulente de natură fiscală, altfel alege alte țări sau domenii care beneficiază de aceste stimulente.

”Din păcate, inclusiv proaspăta introducere a  impozitului specific (pe care actualul ministru al Turismului l-a promovat) nu stimulează sub nicio formă companiile care investesc în turism. Ce facem cu ele, ce formă de stimulare găsim pentru ele? Prin impozitul specific se eliminină inclusiv efectele acelei facilități care prevede scutirea de taxe pentru profitul reinvestit, ca să nu mai vorbim de investițiile realizate în anii anteriori și care își vor arăta efectele în câțiva ani de la momentul investiției”, a mai spus președintele FIHR.

Industria hotelieră și cea de alimentație publică vor suferi schimbări și reașezări importante din acest an, în contextul aprobării unui nou impozit care va afecta pozitiv anumite companii și negativ pe altele.

Acesta a adăugat că o a doua problemă este susținerea sistemului educațional al forței de muncă în turism. Astăzi, a explicat Ile, școlile de turism sunt ca și inexistente și, acolo unde sunt, se produc mai degrabă diplome decât competențe, iar toată industria suferă de lipsă de personal. ”Suntem gata să ne implicăm într-un proiect serios pe termen mediu-lung pentru salvarea sistemului de școli din turism”, a mai spus oficialul Federației.

Promovarea este o a treia direcție sesizată de FIHR, care atrage atenția că au trecut aproape 10 ani de la proiectul de brand, celebra frunză mult discutată. ”E timpul unei poziționări noi, al unei abordări moderne în pas cu schimbările mondiale atât în tehnologie, cât și în comportamentul consumatorilor. Sperăm că noul ministru este pregătit să își asume un astfel de proiect, care înseamnă, din punctul nostru de vedere, o schimbare din temelii a modului în care se face promovarea țării și în care, printr-un parteneriat public-privat, să se găsească soluțiile optime de promovare a destinației România, incluzând subdestinațiile sale relevante precum București, Delta Dunării, Transilvania, Litoral, Balnear, Bucovina sau Maramureș”, a mai spus Călin Ile.

Ultima problemă asupra căreia atrage atenția este cosultarea specialiștilor. FIHR speră că noul ministru se va baza pe un dialog constructiv cu industria de turism din țară, va utiliza studii ale specialiștilor care fac cercetări sociolologice, de piață, de comportament al consumatorilor, de oportunitate etc . ”Dacă nu va folosi statistici serioase (știm cu toții că asupra celor de la INS planează un mare semn de întrebare), atunci toate ambițiile și obiectivele noului minister vor rămâne doar la stadiul de amăgire, lucru pe care suntem convinși că nimeni nu și-l dorește”, a încheiat Călin Ile.

Sursa

DISTRIBUIȚI