Totul despre scorțișoară și beneficiile acesteia

Beneficiile scortisoarei

Fie ca o găsești măcinată, sub formă de ulei esențial sau baton, scorțișoara stimulează memoria, încetinește căderea părului și ne ajută să scăpăm și de câteva kilograme în plus. Fiind unul din alimentele cele mai bogate in antioxidanti ne mentine tineretea si combate stresul.

Scorțișoara este de asemenea una dintre aromele preferate în orice sezon și o includem cu drag în ceaiuri, în deserturi și o folosim pentru parfumarea locuinței.

Scoarța de scorţişoară se găseşte în mai multe soiuri, dar cea care ne interesează este scortisoara de Ceylon. Cunoscută încă din antichitate, scorţişoara de Ceylon uimeste cu proprietăţile sale benefice asupra sanatatii si frumusetii oamenilor. Virtuţile sale sunt lăudate atât în lupta împotriva diabetului cât şi ca ajutor pentru persoanele care ţin regim, sau pur şi simplu în banalele stări gripale.

Benefiicile aduse de scorțișoară:

  • diminuează tensiunile nervoase și vindecă migrenele;
  • reglează nivelul zahărului / glucozei din sânge (glicemia);
  • îmbunătăţeşte memoria şi sporeşte atenţia;
  • încetineşte procesul de golire a stomacului după fiecare masă;
  • ajută în lupta împotriva îmbătrânirii datorate stresului şi redă strălucirea pielii obosite;
  • este perfect pentru tratarea răcelilor, guturaiului şi gripei;
  • protejează şi calmează gâtul iritat.

Atenție! Femeile însărcinate și persoanele care suferă de hipertensiune trebuie să evite mirosul foarte puternic sau cantitățile foarte mari de scorțișoară.

Ce trebuie să știi despre scorțișoară

Are un conţinut bogat de antioxidanţi, cum ar fi polifenolii. Antioxidanţii protejează corpul de acţiunea radicalilor liberi, de stresul oxidativ al acestora.

Reduce riscul de boli de inimă. Scorţişoara a fost corelată cu un risc redus de boli de inimă, cea mai frecventă cauză de deces prematur la nivel mondial. Ea reduce nivelul colesterolului total, al colesterolului LDL si al trigliceridelor, in timp ce colesterolul HDL (considerat “bun”) ramane stabil.

Are proprietăţi antiinflamatoare. Inflamaţia in corp este incredibil de importantă, însă ea devine o problemă când este cronică (pe termen lung) şi este îndreptată împotriva propriilor ţesuturi din corp.

Poate sa imbunatateasca sensibilitatea la insulină. Vestea bună este că scorţişoara poate reduce dramatic rezistenţa la insulină, ajutând acest hormon extrem de important să îşi facă datoria. Ajutând astfel insulina să îşi îndeplinească funcţia, scorţişoara poate reduce cantitatea de glucoză din sânge.

Are un puternic efect anti-diabet. Scorţişoara este renumită pentru efectele sale benefice în ceea ce priveşte scăderea glicemiei şi are câteva mecanisme care o ajută să facă acest lucru.

Un compus din scorţişoară poate să acţioneze asupra celulelor, mimând efectele insulinei. Acest lucru îmbunătăţeşte foarte mult efectele glucozei asupra celulelor, deşi acţionează mai lent decât insulina în sine. Doza eficientă de scorţişoară care are efecte anti-diabet, conform studiilor, este cuprinsă între 1 şi 6 grame pe zi.

Ajută în lupta contra infecţiilor bacteriene şi infecţiilor fungice. Compusul activ principal din scorţişoară (aldehidă cinamică) poate să ajute la lupta contra multor tipuri de infecţii.

S-a dovedit că uleiul de scorţişoară tratează eficient infecţiile tractului respirator cauzate de fungi. De asemenea, el poate să inhibe dezvoltarea anumitor bacterii, inclusiv Listeria si Salmonella.

Scorţişoara ajuta la scaderea in greutate.

S-a remarcat efectul de „scădere a apetitului”, în principal atunci când simţim nevoia de ceva dulce. Numeroşi nutriţionişti recomandă folosirea unei mici cutii conţinând scorţişoară, vanilie, coajă de portocală, cafea, pe care este suficient să o miroşi pentru a îndepărta nevoie de a ronţăi. Puteţi adăuga şi o picătură de ulei de scorţişoară şi o picătură de ulei de portocală sau mandarină. Puţină pudră de scorţişoară adăugată la ceai va diminua, de asemenea, pofta de mâncare.

Sursa

DISTRIBUIȚI